Florian Rosier

In our present time it becomes increasingly harder to distinguish between fact and fiction. We live in a hyperreal world, surrounded by and gradually becoming more and more interconnected with the technology and artificial worlds. We percieve reality through artificial eyes, sensing the world through third party observers. Paradoxical, it seems, the more our technology advances and the more our knowledge grows, the deeper we are going into the darkness of Plato’s Cave, shutting us down from reality even more.

In his work Florian Rosier deals with the manipulation of perception and the creation of virtual worlds. For that he utilizes the medium of photography and challenges its reputition of absolute objectivity by changing the initial picture into something completely new. His images no longer act as a mere representation of the world around us but instead transform into recordings of the subjective feeling that inhabited the moment they were taken. Their vast emptyness radiates an eerie, eternal silence which forms a strong contrast to the sensual overkill of our everyday life.

Florian Rosier, Korea Series Fine Art Print (40 x 40 cm) 2017
Korea Series
Fine Art Print (40 x 40 cm) 2017
Florian Rosier, Korea Series Fine Art Print (40 x 40 cm) 2017
Korea Series
Fine Art Print (40 x 40 cm) 2017
Florian Rosier, Korea Series Fine Art Print (40 x 40 cm) 2017
Korea Series
Fine Art Print (40 x 40 cm) 2017
Florian Rosier, Korea Series Fine Art Print (40 x 40 cm) 2017
Korea Series
Fine Art Print (40 x 40 cm) 2017

Vita

*1985 in Münster
2013 Studies photography and media art at AKI Enschede in the Netherlands
Currently living and working in Leipzig, Germany

Exhibitions

2018

Affordable Art Fair Hamburg 2017, Uhlig Gallery, Germany
STROKE Art Fair, Munich, Germany

2017

Art Bodensee 2017, Uhlig Gallery, Dornbirn, Austria
Absent Presence – Florian Rosier [SOLO], Artspace O, Seoul, South Korea
Waldeinsamkeit – Solo Show, Gachang Art Studios, Seoul, South Korea
Affordable Art Fair Brussels 2017, Uhlig Gallery, Germany
Affordable Art Fair Hamburg 2017, Uhlig Gallery, Germany

2016

Affordable Art Fair Hamburg 2016, Uhlig Gallery, Germany
absent presence, Uhlig Gallery, Leipzig, GER
ArtWalk meets CityCrash 2016, “ The Sound of Urban Mirrors ”, Leipzig

2015

ti:me, Embassy Tea Gallery, London, UK
Artist Sweethearts, Kuenstlerhaus Dortmund, Dortmund, GER

2014

Sommerrundgang, Pilotenkueche/Spinnerei, Leipzig, GER
We are coming to freak you out, Galleria MD_S, Wroclaw, PL
SOMA, Gallery SIGN, Groningen, NL
Winterrundgang, Pilotenkueche/Spinnerei, Leipzig, GER

2013

Affordable Art Fair, Amsterdam, NL
ErstigGeschikt!, FOCUS, Arnhem, NL
Youngblood Award, TETEM, Enschede, NL
Pigs + Pearls, Kuenstlerhaus Dortmund, Dortmund, GER
TENT Academy Award, Rotterdam, NL
Graduation show, AKI/ArtEZ, Enschede, NL

2012

The Guardians Return, Tankstation, Enschede, NL
TRANSITIONS, P/////AKT, amsterdam, NL
The Guardians of the Shy Emerald, The Motorcycle Showroom, Bristol, UK

Martin Lytke

Es ist kein Zufall, dass Martin Lytkes Werke wie Bilder der klassischen Moderne wirken. Die Formsprache, die an Dada erinnernde Collagehaftigkeit, verzerrte Figuration und surreale Räume legen diese Assoziation nahe. Unterstützt wird dieser Eindruck oft durch die passende Rahmung. Beim näheren hinschauen entdeckt man eine fast trashige Ironie, die aber stets den modernen Vorbildern verbunden bleibt. Nur die sture Ernsthaftigkeit wird vorsätzlich abgelegt.
Wenn Kunst, dann soll sie auch Spaß machen. Dieser ironisierende Aspekt überträgt sich auch auf den Markt-Kontext. Auf dem Kunstmarkt gelten die Werke der klassischen Moderne immer noch als das Non-plus-Ultra, zumindest als Wertanlage. Lytke versucht keine neue Formsprache zu entwickeln, er spielt mit den Klischees und beweist dabei ein Auge für Details und ästhetisierendes Geschick in der Zusammenstellung.
Das an Max Ernsts surreale Landschaften erinnernde „Granit“ verschweigt, ob es sich um eine Höhle oder den Kosmos handelt und demonstriert formal die Übersetzung der eincollagierten Kerzenflammen in pastose Abstraktion, um nur eine der zahlreichen Entdeckungen vorweg zu nehmen, die man auf dem in der Sammlung Rusche befindlichen Bild machen kann.

Vita

*1974 in Detmold
1998 Foundation of the artist group „Cafe Rembrandt“
from 1998 freelance artist
lives and works in Leipzig

Exhibitions

2018
Italic Bold, solo show, Uhlig Gallery, Leipzig

2016
coming up, The Museum, Leipzig
Teststrip Films London and Museum Lytke Leipzig present: collection of collections, Artist Film Screening, Kurated by Seeta Muller (London) and Martin Lytke (Leipzig), Deptford Cinema London

2015
Sketches of the future, The Museum, Leipzig

2014
1997 Martin Lytke last Century, solo show, Leipzig
Luminale 2014, Kunstverein Familie Montez

2013
Museum Lytke „Tools of the Ape“, Leipzig
HBB 55 „Oceans – under the skin of the sea“, Berlin
Leipzig Young Contemporary, ArtWalk 2013, Clara-Zetkin-Park, Leipzig
WURZELN WEIT MEHR AUFMERKSAMKEIT WIDMEN, a project by Museum Lytke-Leipzig and Familie Montez–Frankfurt

2012
Monaco Beach Club & Westpol a.i.r. space presents OPEN CALL zu Lindenow #8
Collection SØR RUSCHE – Werkschauhalle Spinnerei Leipzig, Kurated by Prof. Dr. Wolfgang Ullrich
BETRIEBSAUSFLUG LEIPZIG / HAMBURG, EROS UND THANATOS
Still Standing things – Dutch still lifes of the 17th Century in dialogue with contemporary art, Museum Abbey Liesborn
SPRING-TOUR SPINNEREI LEIPZIG, “We Care A Lot”, Pilotenkueche Artist Residency
WINTER-TOUR SPINNEREI LEIPZIG, Pilotenkueche Artist-in-Residence

2011
Exhibition „open Rooms” Kuratory Kant + Grüter
FORGOTTEN BAR PROJECT / GALLERY IM REGIERUNGSVIERTEL

2010
Exhibition at the Gasp-Art Center in Great-Britain -2by4-
Frankfurter Buchmesse 2010 Exhibitor at the Art-Book section
MILCHHOF PAVILLON Berlin, Participation in the exhibition „automobil“

2009
Member of the Berlin Art Salon 2009 – Vitra Museum Berlin
Exhibition „ Kaiserdamm“, Curated by Ulf Wetzka, curator / gallerist, Berlin
Contemporary portraits meet old Dutch portraits – Works from the collection S Ø R Rusche
MENSCHENBILDER – Museum Abbey Liesborn
Various sales, including four paintings to the collection SØR-Rusche
Exhibition at Tease Art Fair # 3 in Cologne

2001-2009
Public relations, presentations at various international art fairs

2001-2003
Member of the extended National Executive, section Fine Art, IG-Media

2001
Exhibition „abysm in puddels“ in Berlin, curated by Ralf Frodermann (Bad Wildbad-Black forest, the longest campaign of the Republic)
Exhibition in cooperation with Amnesty International, Stuttgart

2000
a purchase to the collection of Dr. Dr. Bartlett Haas
Exhibition in collaboration with the Museum für moderne Kunst, München

Georg Kleefass

Den augenscheinlich kühlen, ruhigen und sachlichen Arbeiten von Georg Kleefass wohnt ein dunkles Geheimnis inne, das den Betrachter fesselt und zugleich befremdet.
Die Relikte einer dekadenten Welt von Dandies schmücken die barocken Herrenzimmer, in denen der Künstler seine Bildgeschichten inszeniert. Man glaubt ein Opernstück als Soundtrack eines wertfrei bösen Albtraums zu hören, in dem Opfer und Täter einander gegenüberstehen.
Unter der abgeklärten Form versteckt sich eine manchmal gar nicht so latente, abgrundtiefe Erotik. In dieses finstere und artifizielle Universum bricht eine differenzierte und distinguierte Form von Exotismus mit Ornamenten und Blüten ein. Geradezu als Gegenstück stehen die ebenso sachlichen, aber warmen Stilleben, die eine nach innen gewandte Flucht bedeuten können – eine introvertierte Ruhe ausstrahlen. Der Betrachter steht unvermittelt vor rätselhaften Dingen, die ihm auf den ersten Blick noch klar und zusammenhängend erscheinen.

Still leben, Oil on canvas (100 x 120 cm) 2014
Still leben
Oil on canvas (100 x 120 cm) 2014
So nah und doch so fern, Oil on canvas (113 x 100 cm) 2004
So nah und doch so fern
Oil on canvas (113 x 100 cm) 2004
Prost!, Oil on canvas (100 x 113 cm) 2004
Prost!
Oil on canvas (100 x 113 cm) 2004
Wirklich? Wie interessant!, Oil on canvas (100 x 113 cm) 2004
Wirklich? Wie interessant!
Oil on canvas (100 x 113 cm) 2004
Da unten VI, Oil on canvas (90 x 66 cm) 2007
Da unten VI
Oil on canvas (90 x 66 cm) 2007
Da unten I, Oil on canvas (90 x 66 cm) 2007
Da unten I
Oil on canvas (90 x 66 cm) 2007
Stilleben mit Zitronen und Limette, Oil on canvas (18 x 21 cm) 2014
Stilleben mit Zitronen und Limette
Oil on canvas (18 x 21 cm) 2014
Stilleben mit Aubergine und Tomaten, Oil on canvas (18 x 25 cm) 2014
Stilleben mit Aubergine und Tomaten
Oil on canvas (18 x 25 cm) 2014
Stilleben mit Birne, Oil on canvas (25 x 38 cm) 2014
Stilleben mit Birne
Oil on canvas (25 x 38 cm) 2014
Stilleben mit Obst und Fächer, Oil on canvas (29 x 33 cm) 2013
Stilleben mit Obst und Fächer
Oil on canvas (29 x 33 cm) 2013
Stilleben mit blauer Kaki, Oil on canvas (40 x 50 cm) 2014
Stilleben mit blauer Kaki
Oil on canvas (40 x 50 cm) 2014
Stilleben mit Käse, Oil on canvas (31 x 35 cm) 2014
Stilleben mit Käse
Oil on canvas (31 x 35 cm) 2014
Stilleben mit gestreifter Melone, Oil on canvas (50 x 40 cm) 2014
Stilleben mit gestreifter Melone
Oil on canvas (50 x 40 cm) 2014
Sakura, Oil on canvas (36 x 22 cm) 2014
Sakura
Oil on canvas (36 x 22 cm) 2014
Die Braut, Oil on canvas (37 x 34 cm) 2014
Die Braut
Oil on canvas (37 x 34 cm) 2014
Braut in Blau, Oil on canvas (25 x 24 cm) 2014
Braut in Blau
Oil on canvas (25 x 24 cm) 2014
Das rote Zimmer, Oil on canvas (50 x 40 cm) 2014
Das rote Zimmer
Oil on canvas (50 x 40 cm) 2014

Vita

*1962 in Budapest, Ungarn
1986 – 1991 Studium Schmuckgestaltung an der Fachhochschule für Gestaltung Schwäbisch Gmünd
1993 – 1996 Studium der Malerei an der Freien Kunstschule Nürtingen, Klasse Armin Bremicker
1996 – 2002 Studium der Malerei und Grafik an der Hochschule für Grafik und Buchkunst Leipzig, Klasse Prof. Arno Rink

Exhibitions

2015
AAF Hamburg 2015
AAF Amsterdam 2015

2014
AAF Hamburg 2014
Leipzig Young Contemporary, ArtWalk – Park 2014, Clara-Zetkin-Park, Leipzig
„Geschichten, die es nicht gibt“, Hotel Mercure, Leipzig

2013
AAF Hamburg 2013

2007
Anwaltskanzlei Schiefer, Traute und Zumpe

2006
Galerie Scarbata mit Katja Enders und Jörg Mai

2005
Große Sächsische Kunstausstellung Leipzig, mit Ausstelungsbeteiligung
INTERIM (Ausstellungsraum) mit Tim Steinbeiß

2002
2-Dimensionale der Kreisparkasse Leipzig, mit Ausstellungsbeteiligung

TASSO

The name TASSO has been an established parameter in the Graffiti and Street Art scene for over 25 years. The talented artist quickly became a world-famous superstar and left his mark in 30 countries. He is a role model for a whole generation of painters and fans of the scene.

TASSOs work cannot be determined by a single style or theme. His attachment to his favourite equipment is always perceptible in the work. In his many motifs and scenes we discover caps and aerosol cans. TASSO’s creative process and his predilection for the unexpected often startle the viewer into a dialogue with his artwork.

As the nature of street art is to evolve, so does the artist by looking for innovative ways to develop the typical name writing. Currently he is developing glass-like, transparent letters combined with landscapes or urban scenes. In these works, as well as in his underwater scenes, TASSO plays skilfully with refraction and reflection. With this, the master managed to find a way to combine photoREALISM, Graffiti and MuralArt.

TASSO’s subjects are varied, unadapted and often revolutionary. This is the only way he has managed to maintain himself at the top of the Graffiti and Street Art scene.

MumbayMorning
Paint & Acryl on canvas (140 x 200 cm) 2012

Vita

* 1966 in Meerane (Saxony)
1973 – 83 polytechnic school (grade 4 in drawing lessons, hobby: drawing, Tasso on drawing lessons: „I did not want to be creative on Tuesdays and Thursdays from 5 pm to 7 pm“)
1991 first illegal graffiti (pseudonym GESHWAY)
1994 step into legality, first commissions
1996 contact to other sprayers, connection to the scene, extension of the techniques (can, oil, airbrush on different surfaces) publication of some works in the books of the Graffiti Art – series at the „Schwarzkopf & Schwarzkopf“ publishing house, volumes 8, 9, 11 and name entry in the „Great Graffiti Dictionary“ since then constant presence in German and international graffiti magazines
From 2000 self-employed as a freelance artist, commissioned works (canvases, house facades), group exhibitions, contributors to various nationwide graffiti events
2001 Foundation of the artist group „Ma ‚Claim“
2006 Publication of the book „Ma`Claim – Finest photorealistic Graffiti“

Exhibitions

2019
Nervi a Pezzi, Nerviano. Italy
Bring the Paint, Leicester, England

2017
UrbanArt Biennale 2017, UNESCO World Cultural Heritage Völklinger Hütte, Germany
Pot Pourri, Galeriehaus Hof, Germany
Küchenbilder, Kunsthaus Eigenregie, Eschenbach, Germany
Recover, Zurich, Switzerland

2016
Am Ende fehlt doch immer was – Uhlig Gallery, Leipzig, Germany

2015
Fauxpas – Galerie Auerswalde, Lichtenau, Germany
Affordable Art Fair Hamburg 2015, Germany
Affordable Art Fair Amsterdam 2015, Nederlands
Designers‘ Open, Germany
Schädel – Ikone. Mythos. Kult – Völklinger Hütte, Völklingen, Germany
Street Art Gruppenausstellung – Galerie Mauritiushof Bad Zurzach, Switzerland
UrbanArt Biennale 2015, Völklingen/ Saarbrücken, Germany
Test the new TASSO! – ALINA-Galerie, Chemnitz, Germany

2014
ArtWalk – Park 2014, Clara-Zetkin-Park, Leipzig
In your Face-3 – Gruppenausstellung – Augsburg, Germany

2013
Affordable Art Fair Hamburg 2013, Germany
Ein Leben nach der Dose Einzelausstellung, Galerie ART IN, Meerane
ArtWalk – Park 2013, Clara-Zetkin-Park, Leipzig

2012
City of Gold Gruppenausstellung, Johannesburg/Südafrika

2011
Hallenkunst – 2, Gruppenausstellung, Chemnitz, Germany
Outside in – Inside out Gruppenausstellung Galerie Vitrine, Luzern/Schweiz
AbriSS verboten! Gruppenausstellung der IBUg-Künstler, Galerie ART IN, Meerane

2010
HallenKunst Gruppenausstellung – Markthallen, Chemnitz, Germany
Temporary Art Gruppenausstellung 53 Art Gallery, Guangzhou/China
EXPO 2010 Gruppenausstellung Red Town, Shanghai/China

2009
TASSO`s Grand Verarsche Galerie Kupferdiebe, Hamburg, Germany
Let me entertain you! Galerie Art Gluchowe, Glauchau

2008
Concreto Gruppenausstellung mit Ma`Claim, Mexico-City/Mexico

2007
Ma`Claim-Gruppenausstellung + Herakut, Kunsthaus Schmalkalden

2006
Ausstellung im Maximilian-Hotel, Bad Griesbach

2005
Never ending Story, Goethe-Institut Athen/Griechenland

2004
World Spray Milano/Italien 06./07.03.2004

2003
Palais des Beaux-Arts de Charleroi/Belgien
Young Primitives, Streetart on historic Buildings, Brügge, Belgium
Still crazy, Gruppenaustellung, Klingspor Museum/Offenbach, Germany

© Fotos
TASSO / Bert Harzer

Jens Günther

Jens Günther paints high-quality realistic pictures for which he does extensive research. There is always a photograph or photo series template for the painting. The oil paint forces him to work carefully, which he has come to appreciate over time as an advantage.

The zoo and the associated animal husbandry are the focus of his zoo series. Jens Günther takes on this challenge artistically. The focus is on communication between zoo animals and zoo visitors. How do visitors behave towards the animals? How do the animals react to them? In order to clarify these questions, the artist decided to carry out his positions in black and white. Thus, the animals are deprived by the colorlessness of their exotic color, which is an important criterion of their natural fascination.

Jens Günther completed his painting studies at Burg Giebichenstein in Halle in 2008. He then completed postgraduate studies with Prof. Ute Pleuger. Since 2013 he has been teaching at the department of painting technique at Burg Giebichenstein.

Leichter Wellengang, Oil on Canvas (150 x 120 cm) 2012
Leichter Wellengang
Oil on Canvas (150 x 120 cm) 2012
Mafuta, Oil on Canvas (120 x 150 cm) 2014
Mafuta
Oil on Canvas (120 x 150 cm) 2014
Pongo, Oil on Canvas (120 x 150 cm) 2016
Pongo
Oil on Canvas (120 x 150 cm) 2016
FRK 2, Oil on Canvas (80 x 100 cm) 2008
FRK 2
Oil on Canvas (80 x 100 cm) 2008
Perlenkette, Oil on Canvas (150 x 120 cm) 2010
Perlenkette, Oil on Canvas (150 x 120 cm) 2010

Vita

* 1981 Halle (Saale)
2001 – 2008 Painting studied at Burg Giebichenstein University of Art and Design Halle (Saale) with Prof. Pleuger
2005 – 2006 Two semesters study visit to the Academy of Fine Arts in Vienna, class Elke Krystufek
2008 – 2010 Master studies at Burg Giebichenstein University of Art and Design Halle (Saale) with Prof. Pleuger
Since 2013 lectureship at the department of painting technique at Burg Giebichenstein University of Art and Design Halle (Saale)

Exhibitions (solo)

2013
Malerei und Zeichnungen, Kunstvereinsgalerie der Oper Halle, Halle (Saale)
Malerei und Zeichnungen, Galerie am Ratswall, Bitterfeld

2010/11
…Aussicht…, Kunstverein Siegen, Siegen

2009
Stillleben – nature morte,, Galerie 5 Sinne, Halle (Saale)
Malerei, Kunstverein Kunst & Co, Flensburg

Exhibitions (group)

2016
ArtWalk 2016, The Sound of Urban Mirrors, Leipzig

2013
Jens Günther und Herdegen Fehlhaber, Galerie des Städtischen Museums Eisenhüttenstadt, Eisenhüttenstadt

2010
Gemeinschaftsausstellung der Klasse Malerei Ute Pleuger – Hochschule für Kunst und Design Halle, Bayer Kulturhaus, Leverkusen
Stillleben 1990-2010 in Sachsen-Anhalt, Kunstforum Halle, Halle (Saale)
Zu Besuch bei CONNEX Volume II, Connex City Center, Leipzig

2009
10 Jahre Klasse Ute Pleuger, Galerie Volkspark, Halle (Saale)
Berliner Liste 2009, Palais am Tiergarten, Berlin

2008
Zwischenspiel: Burg Giebichenstein, Galerie Baumann, Leipzig
Eb-Dietzsch-Kunstpreis für Malerei, Geraer Bank eG, Gera

Grants

2015 Sparkasse Art scholarship „Wilhelm von Kügelgen“, Bernburg
2008/09 Working scholarship, Künstlerdorf Schöppingen Foundation
2005/06 Erasmus scholarship, Academy of Fine Arts in Vienna

Nico Sawatzki

Die Wurzeln des 1984 in Regensburg geborenen Künstlers liegen in der Urban Art. Mitte der 90er Jahre fing Nico Sawatzki an die Sprühdose für sich zu entdecken und bleibt diesem Medium bis heute treu. Im Laufe der Zeit entwickelte sich das Interesse an der klassischen Malerei und er begann mit seinem Stil zu experimentieren.

Diese Experimentierfreudigkeit spiegelt sich in seinen heutigen Werken wieder. Sein vielschichtiger Aufbau bei gleichzeitiger Dekonstruktion von Farbschichten lässt diffizile, imaginäre Raumkonstruktionen entstehen, die durch Verdichtung und Auflösung auf verschiedenen Bildebenen eine enorme Tiefenwirkung erzeugen.

Mit Brüchen in der Perspektive, übertriebener Farbigkeit und bewusst störend inszenierten Schatten- oder Lichtquellen, führt er den Betrachter immer wieder in die Irre. Der Künstler erzeugt dadurch Spannungsfelder, die im nächsten Moment wieder durch klare Flächen und Formen beruhigt werden. Nico Sawatzki machte bereits sehr früh renommierte Kunstinstitutionen auf seine Arbeit aufmerksam.

Öffentliche Ankäufe, wie die der „Bayerischen Staatsgemäldesammlungen“ 2014, der „Thomas JC und Angelika Matzen Stiftung“ 2016 sowie Ankäufe für zahlreiche private Sammlungen im In- und Ausland bestätigen ihn in seinem bisherigen Werdegang.

future parts XIII, Spraypaint & Acrylic on Canvas (120 x 100 cm) 2019
future parts XIII
Spraypaint & Acrylic on Canvas (120 x 100 cm) 2019
o.T., Spraypaint & Acrylic on Canvas (100 x 120 cm) 2019
o.T.
Spraypaint & Acrylic on Canvas (100 x 120 cm) 2019
Raum-Serie 2018_10, Spraypaint & Acrylic on Canvas (110 x 150 cm) 2018
Raum-Serie 2018_10
Spraypaint & Acrylic on Canvas (110 x 150 cm) 2018
Raum-Serie 2017_7, Acrylic on Canvas (150 x 140 cm) 2017
Raum-Serie 2017_7
Acrylic on Canvas (150 x 140 cm) 2017

Merlin Kasimir Pohl

Der Züricher Künstler Merlin Kasimir Pohl erlernte bereits in jungen Jahren das Handwerk der Malerei. Seitdem ließ es ihn nicht mehr los.

Viele Jahre der Praxis und Hingabe haben ihn auf eine höhere, theoretische Sphäre der Kunst gebracht; Pohl studierte Kunstgeschichte und Kunsttheorie in Zürich, Berlin und Wien. Die Frage nach dem Theoretischen und dem Praktischen ist in seinem Werk tief verwoben.

In seinen Arbeiten setzt er sich mit der Frage nach einer ästhetischen Positionierung der Kunst in seiner gegenwärtigen sozialen Realität auseinander. Das Medium der Malerei wird auf seine kunsthistorische Bedeutungsschwere reflexiv untersucht. Durch die Aufnahme und Verarbeitung von klassisch-malerischen Motiven und derer Dekontextualisierung wird eine ästhetische Leere generiert. Das Dogma einer höheren ideellen Wahrheit wird verweigert. So wird die Malerei zum Kult um den Kadaver ihrer selbst.

Das semantische Fleisch verrottet, doch verehrt wird sein ästhetischer Schatten. Es ist die heilige Zersetzung der westlichen Kultur. So findet ein künstlerisches Spiel mit einem traditionsträchtigen Medium statt, was stellvertretend auch als eine Auseinandersetzung von Kunst, Welt und Gegenwart zu verstehen ist.